Электронная подписка

Bulletin of the Karaganda university
Pedagogy series. № 4(108)/2022

Download the full version of the Journal


THEORY AND TECHNOLOGIES OF EDUCATION AND TRAINING


  • Shkutina L.A., Iskhakbayeva T.G., Karmanova Zh.A., Jan Danek The need to form «hard skills» and «soft skills» for future pedagogues in the context of digitalization of education DOI 10.31489/2022Ped4/7-13
  • Жетписбаева Б.А., Изотова А.С., Дьяков Д.В., Байбек М.Д. Проблема понимания моделей смешанного обучения и связанных с ними дидактических условий DOI 10.31489/2022Ped4/14-21
  • Nurbekova S. M., Alimbekova A. A., Kozak L. V. Using types of games to develop the creative potential of senior preschool children DOI 10.31489/2022Ped4/22-30
  • Toktanova A.K., Dzhakipbekova M.T. Phycological bases of Development of cognitive, action, emotional reflection of students DOI 10.31489/2022Ped4/31-38
  • Салгараева Г.И., Маханова А.С. Инклюзивті білім беру жағдайында оқушыларды информатикаға оқыту процесін ұйымдастыру DOI 10.31489/2022Ped4/39-48
  • Жылысбаева Г.Н., Жақыпбекова Г.О. 8 сынып оқушыларына «заттың агрегаттық күйлері» зертханалық жұмысын виртуалды зертхана негізінде оқытудың педагогикалық талдаулары DOI 10.31489/2022Ped4/49-57
  • Burmistrova V.A. To the question of choosing the best platform for distance learning DOI 10.31489/2022Ped4/58-64
  • Ракишева Г.М., Исмагулова А.Е., Сабитова Д.С., Жантемирова М.Б. Исследование по ранней профилизации школьников в контексте Атласа новых профессий и компетенций Казахстана: результаты пилотного этапа DOI 10.31489/2022Ped4/65-74
  • Насирова Д.М., Битибаева Ж.М., Пономаренко Е.В., Косов В.Н. Влияние новых дисциплин на развитие образовательной программы «физика»: результаты экспериментального исследования DOI 10.31489/2022Ped4/75-82
  • Yermekova Zh.K., Kozhabekova E.K., Sagyndykova G.E. The role of innovative technologies in increasing the level of professional competence of the future physics teacher DOI 10.31489/2022Ped4/83-87
  • Серік М., Копыльцов А.В., Жумагулова С.K., Kaзимова Д.A. Результаты педагогического эксперимента по подготовке обучающихся к работе с параллельными вычислениями в базах данных DOI 10.31489/2022Ped4/88-96
  • Шункеева С.А., Акыбаева Г.С., Муканова С.Д. Оценивание результатов обучения в системе высшего образования (из опыта Германии)DOI 10.31489/2022Ped4/97-106
  • Ayazbayeva S.S., Tleuzhanova K.T., Zhuman А.K., Yessekeshova M.D., Tarantsei V.P. Formation and tendencies of intercultural communication effectiveness in the period of covid-19DOI 10.31489/2022Ped4/107-113
  • Кабенова Д.М., Урунбасарова Э.А., Ысқақнаби А. К вопросу о понятиях «вторичная языковая личность» и «билингв»DOI 10.31489/2022Ped4/114-120
  • Жетписбаева Б.А., Дьяков Д.В., Жанкина Б.Ж. Опыт ресурсного обеспечения дистанционного CLIL обучения в Казахстане DOI 10.31489/2022Ped4/121-128
  • Абдрахманова Х.К., Кудайбергенова Қ.Б., Yamak H. Болашақ физика мұғалімдерінің STEM- әдісімен білім беруге дайындығы DOI 10.31489/2022Ped4/129-138
  • Bobizoda G.M., Faizulloeva M.M., Khamzina Sh. Teaching Chemistry by Means of Modern Research DOI 10.31489/2022Ped4/139-145
  • Аmanova А., Sarmurzin Y., Kazhimova K. The impact of force majeure situations (coronavirus) on the higher education DOI 10.31489/2022Ped4/146-154
  • Zhaitapova A. A., Nametkulova F., Orakova A. Kornilova T. Promoting continuous pedagogical education in the Republic of Kazakhstan DOI 10.31489/2022Ped4/155-168
  • Kulsharipova Z.K., Syrymbetova L.S, Shavaliyeva Z.Sh., Temirgalieva S.E., Baklanova K.D. Practical aspects of students – teachers’ successful career training taking into account foreign language educationDOI 10.31489/2022Ped4/169-181
  • Цой В.И., Каирбекова Б.Д. Онтологический подход к построению моделей общественных преобразований DOI 10.31489/2022Ped4/182-188

    THEORETICAL AND APPLIED PROBLEMS OF LANGUAGE EDUCATION


  • Абдыманапов С.А., Тургинбаева А.С., Ұзаққызы Н. Проверка письменных работ учащихся на наличие в тексте плагиата DOI 10.31489/2022Ped4/189-200
  • Tleuzhanova G.K., Mekezhanova A.B., Baigozhina Zh.M. Metasubject Potential of Teaching English to Biology Students DOI 10.31489/2022Ped4/201-206
  • Toleuzhan A.T., Ya.A. Chukalovskaya, T.V. Tsoy, C. Erdem Review on the use of audio-visual aids as the open educational resources in EFL among secondary education students DOI 10.31489/2022Ped4/207-213
  • Baltabayeva A.K., Kagazbayev Zh.A., Eskazinova Zh.A., Mustagaliyeva G.S. Formation of primary school students’ communicative language learning strategies DOI 10.31489/2022Ped4/214-219