Bulletin of the Karaganda university
Pedagogy series. № 4(108)/2022
Download the full version of the Journal
THEORY AND TECHNOLOGIES OF EDUCATION AND TRAINING
Shkutina L.A., Iskhakbayeva T.G., Karmanova Zh.A., Jan Danek The need to form «hard skills» and «soft skills» for future pedagogues in the context of digitalization of education DOI 10.31489/2022Ped4/7-13
Жетписбаева Б.А., Изотова А.С., Дьяков Д.В., Байбек М.Д. Проблема понимания моделей смешанного обучения и связанных с ними дидактических условий DOI 10.31489/2022Ped4/14-21
Nurbekova S. M., Alimbekova A. A., Kozak L. V. Using types of games to develop the creative potential of senior preschool children DOI 10.31489/2022Ped4/22-30
Toktanova A.K., Dzhakipbekova M.T. Phycological bases of Development of cognitive, action, emotional reflection of students DOI 10.31489/2022Ped4/31-38
Салгараева Г.И., Маханова А.С. Инклюзивті білім беру жағдайында оқушыларды информатикаға оқыту процесін ұйымдастыру DOI 10.31489/2022Ped4/39-48
Жылысбаева Г.Н., Жақыпбекова Г.О. 8 сынып оқушыларына «заттың агрегаттық күйлері» зертханалық жұмысын виртуалды зертхана негізінде оқытудың педагогикалық талдаулары DOI 10.31489/2022Ped4/49-57
Burmistrova V.A. To the question of choosing the best platform for distance learning DOI 10.31489/2022Ped4/58-64
Ракишева Г.М., Исмагулова А.Е., Сабитова Д.С., Жантемирова М.Б. Исследование по ранней профилизации школьников в контексте Атласа новых профессий и компетенций Казахстана: результаты пилотного этапа DOI 10.31489/2022Ped4/65-74
Насирова Д.М., Битибаева Ж.М., Пономаренко Е.В., Косов В.Н. Влияние новых дисциплин на развитие образовательной программы «физика»: результаты экспериментального исследования DOI 10.31489/2022Ped4/75-82
Yermekova Zh.K., Kozhabekova E.K., Sagyndykova G.E. The role of innovative technologies in increasing the level of professional competence of the future physics teacher DOI 10.31489/2022Ped4/83-87
Серік М., Копыльцов А.В., Жумагулова С.K., Kaзимова Д.A. Результаты педагогического эксперимента по подготовке обучающихся к работе с параллельными вычислениями в базах данных DOI 10.31489/2022Ped4/88-96
Шункеева С.А., Акыбаева Г.С., Муканова С.Д. Оценивание результатов обучения в системе высшего образования (из опыта Германии)DOI 10.31489/2022Ped4/97-106
Ayazbayeva S.S., Tleuzhanova K.T., Zhuman А.K., Yessekeshova M.D., Tarantsei V.P. Formation and tendencies of intercultural communication effectiveness in the period of covid-19DOI 10.31489/2022Ped4/107-113
Кабенова Д.М., Урунбасарова Э.А., Ысқақнаби А. К вопросу о понятиях «вторичная языковая личность» и «билингв»DOI 10.31489/2022Ped4/114-120
Жетписбаева Б.А., Дьяков Д.В., Жанкина Б.Ж. Опыт ресурсного обеспечения дистанционного CLIL обучения в Казахстане DOI 10.31489/2022Ped4/121-128
Абдрахманова Х.К., Кудайбергенова Қ.Б., Yamak H. Болашақ физика мұғалімдерінің STEM- әдісімен білім беруге дайындығы DOI 10.31489/2022Ped4/129-138
Bobizoda G.M., Faizulloeva M.M., Khamzina Sh. Teaching Chemistry by Means of Modern Research DOI 10.31489/2022Ped4/139-145
Аmanova А., Sarmurzin Y., Kazhimova K. The impact of force majeure situations (coronavirus) on the higher education DOI 10.31489/2022Ped4/146-154
Zhaitapova A. A., Nametkulova F., Orakova A. Kornilova T. Promoting continuous pedagogical education in the Republic of Kazakhstan DOI 10.31489/2022Ped4/155-168
Kulsharipova Z.K., Syrymbetova L.S, Shavaliyeva Z.Sh., Temirgalieva S.E., Baklanova K.D. Practical aspects of students – teachers’ successful career training taking into account foreign language educationDOI 10.31489/2022Ped4/169-181
Цой В.И., Каирбекова Б.Д. Онтологический подход к построению моделей общественных преобразований DOI 10.31489/2022Ped4/182-188
THEORETICAL AND APPLIED PROBLEMS OF LANGUAGE EDUCATION
Абдыманапов С.А., Тургинбаева А.С., Ұзаққызы Н. Проверка письменных работ учащихся на наличие в тексте плагиата DOI 10.31489/2022Ped4/189-200
Tleuzhanova G.K., Mekezhanova A.B., Baigozhina Zh.M. Metasubject Potential of Teaching English to Biology Students DOI 10.31489/2022Ped4/201-206
Toleuzhan A.T., Ya.A. Chukalovskaya, T.V. Tsoy, C. Erdem Review on the use of audio-visual aids as the open educational resources in EFL among secondary education students DOI 10.31489/2022Ped4/207-213
Baltabayeva A.K., Kagazbayev Zh.A., Eskazinova Zh.A., Mustagaliyeva G.S. Formation of primary school students’ communicative language learning strategies DOI 10.31489/2022Ped4/214-219